Tuin en planten

Gadero ervaring: verschikkelijk bedrijf, was het oplichting?

Last Updated on March 10, 2023 by

 

Onze verschrikkelijke ervaring met Gadero

Wij besloten om zowel bij de lokale gespecialiseerde houthandel als online op zoek te gaan naar de prijzen van de steenschotten die we graag als terras wilden.

De lokale gespecialiseerde houthandel was wat duurder en daarom kozen we voor een online aanbieder Gadero. Na enkele online shops vergeleken te hebben op basis van prijs en aanbod besloten we een bestelling bij hen te plaatsen. Iets waar we na het plaatsen van de bestelling heel erg spijt van kregen. We hadden ook nog andere materialen nodig voor de afsluiting van onze tuin en bestelden deze ook bij hen, lekker makkelijk allemaal samen… dachten we.

Veel beloven… weinig te zien

De website van Gadero belooft heel veel en ziet er ook mooi uit. 48u-levering, binnen de week geleverd, mooie productvoorstelling, veel keuze,… Maar daarom is de kwaliteit van de producten en van de service uiteraard nog niet goed, en dat ondervonden we helaas al snel.

Eens we onze bestelling van bijna 3500 euro geplaatst hadden en deze onmiddellijk betaald hadden werd het muisstil langs de kant van Gadero.

Volgens de website wordt binnen de week alles netjes geleverd en krijg je een dag voor levering een bericht om een tijdstip af te spreken voor de levering, zodat je zeker thuis bent. 

Contact is amper mogelijk

Na 2 weken niks gehoord te hebben probeerde ik contact op te nemen met Gadero. Je kan hen via verschillende kanalen bereiken. Chat op de website, contactformulier op de website, e-mail en telefoon.

Ik probeerde eerst de chat op de website en daar kreeg ik te horen dat deze persoon niet in “het systeem” kan om mijn bestelling verder op te volgen, maar dat er die dag zelf nog iemand contact met mij zou opnemen. Het werd avond en we hadden nog steeds geen bericht of telefoon ontvangen.

De dag erna nam ik terug contact op via de chat en wederom kreeg ik het antwoord dat er de dag zelf iemand nog contact zou opnemen met mij. Uiteraard ook nu geen reactie die dag. 

In de wacht hangen… zonder oplossingen

We besloten de dag erna om te bellen om zo iemand rechtstreeks aan de lijn te krijgen. Na een half uur in de wacht te hebben gehangen kregen we uiteindelijk iemand aan de lijn. Deze persoon wist ons net zoals de persoon in de chat te vertellen dat ze niet in het systeem met de bestellingen konden geraken.

Als je een webshop wil uitbaten met een klantenservice dan moet je misschien ook eens aan een goed logistiek/klantensysteem voor opvolging denken. Dat een klantendienst geen opvolging kan doen hou je toch niet voor mogelijk. Ook nu weer kreeg ik het bericht dat een collega ons terug zou contacteren via email de dag zelf.

Uiteraard hadden we ook nu op het einde van de dag geen mail in onze mailbox. Nog maar eens loze beloftes. Ondertussen waren we bijna 3 weken na onze bestelling.

Contact proberen krijgen op een andere manier

De dag erna besloten we om te mailen en misschien op die manier op een andere manier binnen te geraken bij een andere dienst die ons misschien wel iets meer kon vertellen. Na 2 dagen kregen we een mail terug met de melding dat onze bestelling vertraging heeft opgelopen. Echt? Dat wisten we precies nog niet.

We zouden een van de volgende dagen meer info ontvangen over de leverdag. Na een week niks gehoord te hebben krijgen we het bericht dat de bestelling dan toch niet “morgen” geleverd zou worden maar de week erna. We wisten zelfs niet dat het gepland was voor de dag erna. Weer mooi geregeld, met andere woorden.

Beloofde leverdatum? Dacht het niet…

Een week later “de dag ervoor” hielden we vol spanning onze mailbox en telefoon in de gaten. We zouden namelijk bericht krijgen om een afspraak te maken voor de levering de dag nadien.

Gedurende de gehele dag was er weer radiostilte en dit zorgde uiteraard voor nog meer frustraties. Tegen het einde van de dag namen we contact op om dan te horen dat het niet zeker was dat de levering zou doorgaan.

Voor de zoveelste keer hadden we onze planning verschoven, afspraken gemaakt met de werkgever om van thuis uit te kunnen werken zodat we aanwezig konden zijn voor de levering en ook nu weer liet Gadero ons gewoon in de kou staan.

Op de koop toe begonnen ze nu plots in de communicatie ook nog eens verkeerde ordernummers en informatie te gebruiken. Dat zorgde alleen maar meer verwarring en frustraties.

De maat is vol, we willen ons geld terug

De maat was vol, we besloten om onze bestelling te annuleren en eisten ons geld terug. De beloftes van de websites werden helemaal niet ingelost en zij hadden na al die tijd nog steeds geen materiaal om aan de slag te kunnen gaan. Echter beloofden ze ons nu echt dat de bestelling de volgende week zou geleverd worden.

We lieten ons nog eenmaal ompraten en hoopten stiekem toch nog op een goede afloop.

De levering komt aan… met ontbrekende stukken

Maandagavond, de avond voor de dag van de levering hadden we terug geen bericht ontvangen van de transporteur met melding van de levering. De moed zakte ons terug heel erg in de schoenen. Nogmaals hadden we er voor gezorgd dat we thuis waren voor de levering, niet wetende of er effectief iets zou geleverd worden.

En dan plots, wonder boven wonder stond er plots een vrachtwagen voor de deur met de materialen. Aan het humeur van de chauffeur te merken had hij al heel wat onvriendelijke klanten achter de rug of was er een andere reden dat er geen glimlach of vriendelijkheid vanaf kon. Nog maar eens een spijtige ervaring met Gadero. Bij het nakijken van de materialen ontbrak er vervolgens ook nog iets, hoe kon het ook anders. Ook hier faalde Gadero nog maar eens. Niks waar de chauffeur aan kan doen uiteraard.

Ik kon dus nog maar eens contact opnemen met Gadero met de vermelding dat er iets niet geleverd was. We besloten het geld er voor terug te vragen en het niet na te laten leveren, we zouden het wel ergens anders bestellen. We hadden geen zin om terug zo lang te wachten. Het terugstorten was gelukkig geen probleem en na enige tijd stond dat geld ook terug op onze rekening.

Verschrikkelijke reviews

Iets wat we op voorhand hadden moeten doen is reviews er op na lezen van Gadero, dat zou ons heel wat problemen bespaard hebben. Op Trustpilot is het duidelijk dat het geen partij is waar je mee in zee wil gaan. Meer negatieve reacties dan positieve, en telkens dezelfde verhalen zoals ook wij ondervonden hebben. Met andere woorden: een leverancier waar je ver weg van wil blijven.

Slechte kwaliteit steenschotten

Dan hebben we het ook nog niet gehad over de kwaliteit van de geleverde materialen. Ook die waren zeker geen topkwaliteit zoals ze lieten uitschijnen.

Hier en daar zat er materiaal tussen dat beschadigd was of hout dat was kromgetrokken.

Spijtig maar met klagen kwamen we geen stap verder (na al die weken zagen en zeuren wilden we daar geen tijd meer insteken) en we besloten deze dan toch te verwerken met pijn in het hart. Cut your losses, heet zoiets. 

Sindsdien raden wij al onze familie, vrienden en kennissen af om te bestellen bij Gadero. Nu, bijna een driekwart jaar later, zijn we nog steeds niet tevreden van het materiaal dat we daar gekocht hebben.

Hout dat zogezegd goed voorbehandeld zou zijn en tegen de weersomstandigheden kan (voor een afsluiting), dat we niet zelf moesten behandelen, trekt scheef.

Oh, en heb ik al gezegd dat we onze steenschotten na enkele weken alweer doorverkocht hebben? Ontzettend teleurstellende kwaliteit, maar dat lees je in ons artikel over steenschotten verder!

 

 

Comments Off on Gadero ervaring: verschikkelijk bedrijf, was het oplichting?